fredag 28 februari 2014

कुर्ता

Tjabba! Namaste! 

Idag har vi varit lediga från skola, det vill säga inga lektioner :) har dock pluggat hemma, planerat projekt och framtida resor samt gjort uppgifter till skolan :) 

Det har regnat rätt mycket de senaste dagarna så det är väldigt mycket vatten överallt och hela stan har blivit som en stor lergryta. Men men, en överlever :) på med bra skor bara haha :) 

Har börjat träna nu igen då jag är frisk nu :) och jag köpte även två kurtas idag! Nya färger och vi gick även på bio vårt lilla gäng och såg "Shaadi ke side effekts" en film som är en komedi, rätt rolig men lite väl lång :) 

Den handlar om ett typiskt modernt indiskt äktenskap och de problem som finns inom detta område, så många indier skrattade i salongen och jag förstår mer och mer av språket vilket känns underbart :) när en kan förstå och prata utan att behöva tänka efter så mycket är en en bra bit påväg att lära sig det :) 
Fantastiskt! 

Jag köpte även mina kurtor helt på hindi, även om affärsgubben snackade engelska med mig, båda får ett utbyte; jag hindi och han engelska :) 
Kvällen avslutades med diskussioner hos familjen, också på hindi såklart :) 

Och en film; "Khamosh Pani" om livet i Pakistan efter statens grundande och minnen och trauman sen delningen, väldigt fin film :) 
Nu läser jag "Post american world" som handlar om de nya växande super makterna, där Indien är en av dem! 

Sen blir det sova :) 
Namaskar 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar