söndag 9 februari 2014

Namaste!

Hejsan!

Gårdagen var väldigt trevlig, jag vaknade rätt tidigt och gick upp och tränade! Superskönt med en bra start på dagen :)
Sedan studerade jag lite och gjorde övningar till de läxor vi ska lämna in idag, måndag. 
Jag skulle även möta upp en indisk vän, men jag har lärt mig att här om vi säger klockan 11 på förmiddagen så innebär det att vi möts klockan 18 ikväll. 
Tid är inte relevant i såna här länder då en tar sig tid för det som behövs och en kommer när en kommer :)
Lite skönt avslappnat sådär. 

Jag och Beatrice gick sen och käkade efter att jag suttit och solat och läst och vi käkade på en israelisk restuarang, ja tro det eller ej men det är mycket israeliska turister här så utbudet på kosher och israelisk mat är stor :) Det var super gott! Hummus, pita, aubergine, falafel etc och jag drack även en underbar Bloody Mary (utan sprit såklart) haha.

Sen var vi runt på stan och handlade lite, främst mer böcker. Jag köpte flera böcker om hälsa, spiritualitet och vegetariska kokböcker. Kan vara bra att ha i framtiden! :)

Sedan skulle vi på massage men det tog så lång tid och de som arbetade där var väldigt trötta, så vi ska ta det en annan dag. Då var jag inte på bra humör haha, så arg och trött. Men det är ju deras arbete att massera så förstår inte riktigt problemet. Men men, jag har bytt klinik i alla fall. Kommer aldrig gå till dem mer :)

Sen träffade vi upp min vän Ashish och vi alla tre åkte med honom för att se Arti, som är en ceremoni varje kväll för att rena världen tror jag. Eller något liknande, det är i alla fall de olika elementen i världen, eld, vatten, luft, jord och eter som ska vara i fokus och det sker vid Ganges så vi åkte båt!

Mycket kul :)

Sedan blev det en trevlig middag med familjen och "India's got Talent". 

Idag vaknade jag upp tidigt också och tränade, har planerat lite saker nu för sommaren och resor etc :)
Vi hittade även en död mus i huset, sjukt äckligt hahaha och några fåglar har börjat bygga bo i köket. Men men så är livet i Indien, natur och människa går ihop i en.

Snart ska vi käka lunch och sen har vi bara en lektion idag, mellan 3-5 så det är lugnt tempo, som alltid här i underbara 30-gradiga Indien. (Tur att det är vår fortfarande, fläkten går som fan, men det är ändå kokande ute hahahaha)

Namaste! 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar