tisdag 11 februari 2014

Uppdatering!

Hallå! Namaste! 
En liten uppdatering här :) 

Gårdagen som gick var väldigt avslappnad. Jag har verkligen hittat mitt inre här, har tid att läsa böcker, koppla av. Bara vara. Såhär harmonisk har jag inte känt mig på länge :) 

Studerar mycket också, inte bara skoluppgifter utan även olika religioner här, filosofi etc. Känner mig så lärd :)
Denna stad visar det riktiga Indien! Blandningen av antika traditioner och moderna värderingar :) 

När vi satt och åt lunch så kom ett litet följe där två skulle gifta sig, så vackert och trevligt att det är en sån liten ceremoni men alla de mötte grattade den och applåderade etc :) 
Det är verkligen kärlekens tid här, folk gifter sig hela tiden och det bara osar kärlek hahaha :) <3 

Sedan hade vi två mindre roliga incidenter, vi hittade en död mus i huset, som var sjukt äckligt då den hade börjat ruttna hahaha. Usch :( 

Den andra var att ett fönster rasade in för att det var ett fågelbo där. Att ha djur inomhus är inte konstigt då vi redan har ett fågelbo i köket men att det rasade in var minsta kul, för fåglarna blev så rädda :( 

Men vi lyckades få ut dom :) 

Idag har vi förberett för diskussioner med olika rickhaw förare om trafiken och föroreningar i stan :) ska bli intressant! 

Sen har jag bara vilat hemma. Jag är verkligen värd det här efter flera års konstant stress. 

Namaste 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar