söndag 2 mars 2014

दिलचस्पदिन

Namaste! 

Här kommer en update! 
Den här helgen har varit väldigt lugn och nice! 

Igår pluggade jag mest och senare hade vi en väldigt intressant och seriös diskussion om mystik, upplevelser, filosofi och mysticism i olika religioner ur olika sammanhang med forskare från Sverige!!
Väldigt givande och perspektivskapande :) 

Hade även debatt senare vilket även var intressant :) 
Kändes väldigt vuxet också :) 
Jag hade även islamisk klädsel hela dagen med en topi även, väldigt intressant och kul att folk antar att jag är muslim för det och hälsar på mig på islamiskt sätt :) as Salaam aleikum! 

Ska testa det i Sverige sen när jag kommer hem och se hur folk reagerar ;) 
Senare hängde vi med familjen och snackade mycket länge! Vi har även fått en ny bekantskap här som heter Fahima och är en svensk jättetrevlig tjej som har studerat hindi tidigare och nu praktiserar/jobbar här tror jag :) hon är väldigt duktig i alla fall på hindi :) 
Kul med nya människor! :) 

Dagen idag har spenderats med att göra uppgifter, skriva om buddhism och göra grammatik. Behövligt :) 
Senare åt jag en superb ramen på Iba, en japansk restaurang! 

Vi hade senare lektion om Amritsar och den berättelsen vi läser :) givande! 

Sedan åt vi middag och snackade med familjen, detta slutade med ett natt besök till Sankat Mochan för att se detta Hanuman tempel! Väldigt fint! 

Men tråkigt nog får man inte ta bilder eller ta med sig något in i templet :/ som vanligt. Men fint är det och värt att besöka! 

Jag vet om ursäkt för bildtorka men min mobil har varit fullproppad så jag har inte kunnat ta några nya bilder. :( 
Nu funkar det dock! Så nästa vecka blir det massor av nya bilder! 

Kvällen avslutades med en film "Before the rains" en indisk-brittisk kärlekstragedi som utspelar sig under kolonialtiden! 
Värd att se! 

Godnatt! :) 
Namaskar 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar