onsdag 19 februari 2014

Namaskaar

Hej! 
Namaste, as salaam aleikum!

Denna dag som har gått har varit väldigt avslappnad jämfört med igår. Vi hade en lektion där vi pratade om vårt besök i de islamiska delarna av staden, vad vi gjorde, hur det kändes samt hur relationen är mellan olika religioner här i staden och över hela Sydasien. Väldigt intressant då vår lärarinna är hindu fick vi lära henne mycket om islam, deras seder, traditioner och olika aspekter av islam då hon inte visste det! :)

Sedan åt vi på vårt favoritställe i Assi-ghat. En restaurang med israelisk-palestinsk mat och olika rätter från hela Mellanöstern samt Indien och Kina. Vi åt vår älskade hummus och massa annat gott :)

Sedan hade vi grammatik lektion och planerade för framtiden, den här resan, olika seminarier etc. 
Och vi ska även planera vår utbildning, då jag läser språk nu ska läsa statsvetenskap det tredje året så jag får två examen i en, så kanske jag möjligtvis kan läsa Urdu (liknande Hindi fast med persisk skrift och nationalspråk i Pakistan) då jag redan kan persisk, arabisk och pashtoskrift och då får två språk i en examen, en till Indien vistelse och även en statsvetenskaplig examen.

Ska försöka fixa det i alla fall! Skulle vara superbt om det gick! 

Jag har under denna eftermiddag bara mediterat till sufi-musik (helig islamisk, mystisk) musik och bara varvat ner. Känns väldigt befriande. Att försvinna bort i musiken och se saker ur andra perspektiv och inse saker, det är det som är meditation.

Snart blir det middag och sen ska jag läsa vidare om de hinduiska guda pantheon av gudar och gudinnor som lär ta en livstid att förstå!
Har inga bilder för idag dock då tankarna varit på helt andra håll.
Sorry :) 

Namaskar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar