måndag 24 februari 2014

मूर्ति

Namaste! 

Dagen som varit har varit väldigt givande, as Usual :) 
Jag har börjat med min frukt diet nu denna vecka :) känns skönt! Och fräscht :) 
Är fortfarande väldigt förkyld dock, värsta dunderförkylningen har jag fått.

Idag har vi gått igenom ikoner och ikonografi det vill säga hur Gudar och gudinnor framställs samt hur buddistiska motiv framställs samt dragit paralleller till hur kristna, islamiska och judiska ikoner ser ut! 
Väldigt givande och det är tydligt att alla religioner i världen har så mycket gemensamt vilket gör konflikterna dem emellan allt mer löjliga och oförståeliga att beskåda. 
Nåväl, väldigt givande lektioner och bra diskussioner! 

Sedan har jag främst planerat framtiden här hemma under kvällen, lite resplaner, hur jag ska skicka hem alla presenter etc samt mina studier och hur vilka kurser jag vill ha i min examen. 
Har även studerat och gjort uppgifter och studerat buddhism och buddhistisk filosofi då vi har buddhistiskt tema denna vecka :) 

Intressant! 
Jag har bestämt mig för att följa den indiska vägen vad gäller mål i livet, Dharma; rättfärdighet, Artha; rikedom, andlig och materiell, Kama; kärlek och Moksha; befrielse och upplysning. 
Enkla men ändå så svåra begrepp. 

Vi har även hamnat i tidnignen angående vår utflykt till Kabir Math! 
Väldigt kul :) 

Nu blir det godnatt här! 
Namaskar नमस्कार 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar