onsdag 29 januari 2014

Shubratri

Shubratri! 
Denna dag som varit har varit mycket händelserik och intressant. Vi gjorde en intervju med en skolklass från en skola med fattiga barn av lägre kaster, så kul att se alla glada barn :) 
Så söta! 

Men det är så synd om dem med då de har en så låg ställning i samhället och en begränsad framtid, det visar verkligen det moderna Indiens problem och orättvisa. Det är därför jag påminns om varför jag läser detta och vad jag i framtiden vill jobba med :) 

Vi bjöd alla barnen på godis och de blev så glada och vi dansade och sjöng med dem :) 

Det var så kul att de på grund av mina färgrika kläder trodde att jag var kvinna och kallade mig "hijra" alltså transvestit! Hahahahahhahaha trodde jag skulle dö. 
Så söta, men barn är ju så ärliga :) 

De var också väldigt intresserade var vi kommer ifrån etc :) det är kul med kultur utbyte! 
Sedan åt vi en awesome lunch på vår favorit restaurang Lazeez :) pulao åt jag! Supernice! 

Sedan hade vi grammatik lektion och sen åkte jag själv på stan i shopping distriktet Sigra som är känt för sina juvelerare :) 

Där träffade jag en vän och vi tog ett glas rött på ett super Fancy hotell som han känner ägaren till, kallat Ramada! Så gott med ett glas rött, faktiskt hahaha. Var ju ett tag sen om en säger så :) 

Sedan åkte vi runt i hans bil med hans chaufför, kände mig som en kändis hahaha. Helt sjukt! Kvällen avslutades med en nice middag hos familjen och nu ska jag sova! Ska upp tidigt imorgon för att gå på bio med skolan! :) 

Shubratri, eller godnatt på svenska! 
Sorry för brist på bilder men jag har haft fullt upp idag :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar