fredag 31 januari 2014

Namaskar!

Hej! Namaskar!

Gårdagen var en mycket nice dag, vi såg på bio i det poshiga området Combatement i Varanasi. Det är där alla fina lyxhotell som Taj, Ramada och Hotel de Paris finns. Så rent och fint var det med stora parker och fina stora villor och det är även där armén håller till. Det var även i detta område som jag var med en vän och drack ett glas rött, för att han kände dem som jobbade på Ramada, hans vän är ägare till den kedjan. Så det kändes lite posh haha. 

Det är lite sorgligt dock att det är just de rikas och regeringens områden som prioriteras vad gäller rustning av infrastrukturen och allmänt, känns lite fel prioriterat liksom när resten av stan och befolkningen lever ibland i ruiner. :/

Vi såg en film som hette "Yaariyan" den var rätt ok, inte den bästa jag har sett på grund av att handling saknades, men de hade en del nice dansnummer och låtar. :) Indiska filmer måste ha en handling som är logisk och förståelsebar om jag ska tycka om den och inte en massa fjant och dansande bara :) 

Vi såg den i en riktigt lyxig galleria med en massa märkesklädsbutiker då vi var i det mer "posh" området, sedan åt vi lunch där i Nehrus park, uppkallad efter den store politikern och statsmannen Jawaharlal Nehru, där var det intressant med att se att de höll på att förbereda för ett bröllop! Det är verkligen kärlek i luften, folk gifter sig överallt på våren här :) 
Man ser bröllops processioner överallt :)

Sedan såg vi en fantastiskt fin kyrka som visar Indiens mentalitet till mångkultur, kyrkan hade formen av en stupa (buddhistisk) tempel utanpå och innanför hade den en blandad form av en moské och ett hinduiskt tempel men det var en katolsk kyrka och de hade även en lite mässa där med nunnor. Jag skänkte några rupees till deras arbete med fattigdom trots att jag är emot religiösa och politiska organisationer, men den katolska kyrkan gör ett gott arbete här, i sin egen mån om man säger så.

Sen for vi hem och jag såg massa fina minareter och moskéer då vi åkte genom ett muslimskt område i Lahurabir, jag älskar att alla lever sida vid sida utan konflikter här, med olika religioner och kulturer. Vi skulle verkligen kunna lära av detta :)

Jag och Beatrice gick sen på massage på ett Ayurveda center! Super nice! Ska börja gå där 3 gånger i veckan för typ 20 kr per gång :) helt underbart, är helt avslappnad. 

Idag har vi främst varit i skolan då vi hade diskussion om filmen och sedan en drill, alltså helt på hindi. Det är svårt men oerhört bra för att öva på språket :) 

jag har även tränat idag, det behövs för jag äter så mycket här hahaha, sååååååå god mat juuuuu :(. Har hittat ett träningsprogram att göra hemma via internet, supernice! Är helt mör idag, har även bara vilat idag för jag var så trött efter skolan :) 
Skulle träffa några kompisar och gå på bio men vi sköt upp det, har ju hela helgen på mig :)

Kvällen spenderades med familjen och en rolig film :) nu ska jag läsa lite sen är det godnatt för mig!

Shubratri! Namaskar! :)


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar