söndag 19 januari 2014

नमस्ते

नमस्ते! 
Idag har varit ännu en fantastisk dag, har vandrat på ghaterna längs ganges och mediterat, träffade trevliga människor att diskutera livet med, bland annat lärda män så kallade sadhus och pandits :) 

Sen åkte jag motorcykel hem, trodde jag skulle avlida hahaha. Men kul var det!! Träffade en mycket trevlig kille som hette Pratik :) det var han som skjutsade mig hem! 

Senare åt vi gott på en familje restaurang med mer islamisk mat, fantastisk thali! 

Senare såg vi Tulsidas, den kända hindi författarens hem som blivit ett tempel och ytterligare ett annat tempel :)

Jag mediterade sen till Hare Krishna, som jag blivit helt besatt av. Pluggade även på grammatik, har så mycket att lära och 6 månader snart 5 går mycket fort! 
Har redan varit här i två veckor! Har även köpt en liten mobil så ska skaffa indiskt nummer!!! 

Kvällen avslutades med en lammrätt hos familjen Singh och filmen "Ye jiwaan hai diwaan" underbar film! 

Nu blir det mera läsa och avkoppling! 
Godnatt 
 नमस्ते








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar