tisdag 21 januari 2014

Namaste!

Namaste! 

Gårdagen flöt på som vanligt, hade dock bara en lektion med vår grammatiklärare, väldigt intressant dock och väldigt givande :) 

Sedan var vi på äventyr för jag skulle försöka fixa ett indiskt simkort, vi gick land och rike runt men hittade inget, äsch :) 

Allt han stänga innan, så vi gick till gallerian i närheten till glassgubben och köpte glass! Underbart gott :) 

Så god glass för så lite pengar, sinnes. 

Väl hemma studerade jag grammatik och läste även mer i "Europas skam" om rasism i Europa, och i synnerhet Ungern. Utvecklingen där är skrämmande och jag skulle gärna vilja studera mer om detta för att lära mig mer om hur en kan bekämpa fientligheten där och lära mig mer om landet, nåväl :) en annan resa! 

Sedan åt vi middag med familjen och det var supertrevligt som vanligt tills en stor fet råtta kom in och löpte amok och vi alla skrek som småbarn utom Vipin som bara skrattade hahahahaha sjukt kul :) 

Denna dag dock, tisdag har varit nice! Solen skiner idag och vi hade två lektioner i skolan där vi ska förbereda oss för intervjuer på marknaden med grönsaks och fruktförsäljare! 

Väldigt bra att nyttja språket på det sättet :) 

Förutom att under första lektionen blev vi invaderade av apor i skolan så vi var tvungna att stänga alla fönster och dörrar, dom är inte så snälla som dom ser ut hahaha :) riktiga gaphalsar! 

Sedan åt vi en awesome lunch och svängde förbi Suresh, vår vän som även gav mig ett sim kort :) så snällt! 
För annars måste en registrera sig med pass och allt och i det här landet med över en miljard människor tar det en oändlighet med service och teknologi lol. 

Fyndade även mer böcker idag, kommer bli så lärd :) har även bokat hemresan nu, känns lite ledsamt men ändå skönt :) kommer definitivt tillbaka till mitt andra hemland, mångaaaaa fler gånger :) 

Namaste! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar