torsdag 9 januari 2014

Dag 4

Dag 4: 7/1

Idag har varit en lång men händelserik dag. Den började med att fru Singh serverade oss en awesome frukost. Hon är verkligen duktig på mat, jag överdriver inte, alla borde få ta del av hennes mat någon gång i sitt liv. Senare skulle vi försöka att återigen fixa internet till lägenheten, så vi åkte rickshaw till Luxa, där kontoret för det företag vi köpt wifi av ligger. Det var galet kul att åka rickshaw, väldigt läskigt men ändå spännande och man kommer in i stadens ”vibes” av det, med detta vill jag mena kaos. Haha.


Senare när vi åkt dit för att fixa wifi återigen, skulle de kontakta oss så vi gick ut på shoppingtur, jag köpte ett par snygga skor för endast 40 kr!!! Jag älskar Indien, jag kommer shoppa sönder mig här!


Sedan gick vi på sari och kurta jakt, det är traditionella indiska kläder, så vi hamnade hos en sariförsäljare på en bakgata. Denna försäljare och hans vänner var väldigt trevliga, Beatrice köpte en sari i Kashmir variant och den skulle även skräddarsys. Den var jättefin och lila.


Det mest chockerande var att försäljaren sa att jag såg ut som en känd brittisk cricketspelare som tydligen enligt honom var ”skitsnygg”, hahaha. Jag kommer inte ihåg vem det var han syftade på men ändå en komplimang :)


Sen gick vi förbi ett sikhtempel, en Gurudwara, underbart vackert. Efter detta gick vi till internet kontoret återigen, dock skulle de hjälpa oss ”senare”. Vi åkte hem för att Beatrice kände sig dålig, sedan vilade hon och jag och Armin gick ut på stan för att se ghaterna, vid Ganges där de kremerar folk och där alla tempel ligger.


Vilken upplevelse! Känns som att jag bara vill sitta ner och meditera när jag är där, väldigt rogivande. Där blev även jag och Armin ”uppraggade” av ett flertal snubbar som ville sälja det mesta, haha indier är så på, det är helt sjukt, ett nej är inte ett nej ens efter 32442545 gånger.


När vi skulle hem tog vi en rickshaw, och jag tror vi tog den minsta snubben någonsin, fyfan vad han krigade för att köra oss, hahaha. Men han lyckades trots att vi båda fick trängas i vagnen där bak, alla hans rickshaw kompisar som vi åkte förbi garvade för att han kämpade så hårt, därav fick han mer betalt när vi var framme hemma.


Nu har jag precis svullat återigen av fru Singhs fantastiska mat, jag är heeeeeeeelt slut. Och som jag nämnde innan skulle vi få internet, detta har dock inte skett ännu, därav blir det konstiga inlägg!


Imorgon blir det utflykt med en japanska kompis som bor i huset och hennes vänner, de pluggar alla på Benares Hindu University, vi ska äta jalebis och hänga i innerstan. Kommer bli kul att träffa nya människor!


Saknar dock alla där hemma, sjukt mycket och har internetabstinens from hell.


Over and out, entröttfredriklarsson












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar