söndag 26 januari 2014

Namastey

Hej! Namaste!

Gårdagen var mycket trevlig, jag pluggade en del hemma! Sedan var vi på stan och vandrade längs ghaterna. 
Så inspirerande och intressant att vandra där, en blir lite spirituell och känner andligheten av alla de olika religionerna och pilgrimerna. 
Framförallt är det väldigt vackert längs alla ghaterna och att se Ganges och allt liv i Indien och hur stor mångfalden är här. 

Jag studerade mycket hindi hemma, läste på veckans olika uppgifter och grammatik, Bahut acche parhaie :)

Sedan åt vi en awesome pizza på Pizzeria Vaatika vid Assi-ghat, även om det känns lite tacky så är det skönt med omväxling från all stark indisk mat :), vi äter ju det jämt liksom. Vi fick även lite musik till maten, så mysigt! Efter blev det glass och mint-chai! Sedan vandrade vi längs floden och ghaterna och pratade med folk. Vi såg även platsen där alla bränns för att nå Nirvana, rätt konstig känsla av att se så många lik och se dem brännas, sådan skillnad från västvärlden. Men här är döden bara en del av ett enormt kretslopp. 

Jag skänkte även några hundra rupies till en man som tar hand om de fattiga och ensamma som ska kremeras, dagens goda gärning!
En skäms ibland över hur bra man har det och lite pengar för mig kan göra enorm skillnad för dessa människor. Det handlar mycket om att skänka glädje och hopp för dessa människor.

Sedan hittade jag en nice barberare som klippte mig för endast 7kr, riktigt dukig!

Sedan blev det middag med familjen, väldigt mysigt och vi kollade på "Indias got talent" och det är så olikt Sveriges, folk här har verkligen talang, såg så många intressanta och bisarra talanger men det var mycket nice :)

Kvällen avslutades med att skypa med bästa vän Caroline Cajjan Ranudd :) super!

Idag har jag pluggat en hel del, och mediterat till olika hinduiska mantran, nu ska vi äta lunch sedan blir det sitar konsert ikväll. 
Ser fram emot det!

Namasteyyyyy



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar