torsdag 9 januari 2014

Dag 2

Dag 2: 5/1

Jag trivs som tusan här! Det känns som att jag bor här. Allt liv, kaoset, allt känns bekant, som från ett annat tidigare liv. Killarna är förresten ursnygga, det är något med indiska män som jag dras till, deras fina hy, håret, ögonen, och att det är snygga förstås.

Jag gillar även att män och män går hand i hand här, lite homoerotiskt sådär, fast det inte betyder det här.


Vi blev guidade av Reba Ji idag igen, till alla ghaterna, vid floden Ganges med alla tempel, ritualer, traditioner etc, där de kremerar folk som har dött, väldigt fascinerande.

Jag slås dock av fattigdomen och orättvisan i detta land, jag tycker så synd om alla fattiga människor i synnerhet de handikappade och barnen, men då minns jag varför jag läser det jag gör, för att skapa förändring och hållbar utveckling i världen, med fokus på just Indien. Jag vill göra dessa människors liv bättre.


Idag blev vi även bjudna på Fru Singhs fantastiska middag, det var många personer där idag, hennes barns vänner och (pojkvänner) tror jag. Fett snygga var dom i alla fall, haha. Lyckligt lottade tjejer. Vi såg även filmen Chennai Express efter middagen, jag började gråta som vanligt, blödig som jag är haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar