fredag 17 januari 2014

Namaste!!!

Namaste sorry för dåliga updates! 
Jag ska skriva om de båda dagarna som varit nu :) 

Igår alltså torsdag var en rätt chill dag, vi hade lektioner som vanligt i hindi och sedan grammatik, jag åt en gudomlig paneer masala! Maten här är bäst <3 

Så billigt och gott, har aldrig ätit bättre mat än här! Jag fyndade även massa böcker om hinduism, buddhism och kurser i Nepali och Urdu då jag redan behärskar hindi rätt väl :) 

Intressant! Sedan var det ytterligare ett bröllop i kvarteret vilket är så kul att se ) alla är så glada och så öppna här! Så mycket färger och vackra smycken :) 
Jag köpte även religiösa halsband och tibetanska böneflaggor! Spiritualism <3 

Idag, fredag var vi lediga från lektioner så jag strosade runt på stan själv i mina tankar, väldigt skönt :) man blir spirituell av den här staden och dess vibbar :) 

Sedan åkte vi med vår lärare till BHU som är varanasi hindu university :) och såg även ett stort tempel! Vackert! 

Där shoppade jag även mer böcker, det kanske verkar som jag köper mycket böcker här men du kan köpa hela ditt bibliotek här, för ett helt liv för små pengar. Vi prövade även indisk glass och godsaker! Sött men gott (träna?) hahahah. 

Sedan kom vi hem och har tillbringat kvällen med Yurika, en japansk tjej som bor i samma hus och med familjen Singh på god middag och vi såg filmen "Namaste London" sjukt bra film! 

Namaste och tack och hej! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar