onsdag 22 januari 2014

Namasteeee!

Hej! 

Dagen har flutit på bra som vanligt det är fantastiskt väder här och solen skiner! Så skönt :) det har varit rätt kallt tidigare så det är skönt med värme :) 
Innan sommaren det vill säga då det kommer bli typ 45+ i skuggan haha :) 

Idag intervjuade vi frukt och grönsaks försäljare i basaren :) så kallade sabzi-vaka och phal-vala väldigt kul och lärorikt :) lärde mig mycket om frukt, mat och priser :) 

Sedan hade vi grammatik och det gick på som smort med! Har även fixat mig simkort så det funkar just nu :) yaaaay me! 

Pluggade på massa grammatik och nya ord och fyndade även böcker igen! Kommer bli så lärd! Ska lära mig bengali efter hindi tänkte jag då jag har så många vänner som pratar bengali :) 

Kvällen avslutades med middag, film och planering av utflykter till Nepal, Rajasthan, Goa, Delhi och Amritsar :) 
Ska bli så spännande!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar