måndag 3 mars 2014

मैंने घुमाया

Namaste! 

Idag har varit en helt ok dag! Jag vandrade runt på de små gatorna i stan där det riktiga Indien visas, alla dessa smågator med spännande dofter, affärer, varor, leende trevliga människor och "hustle and bustle" som är Indien. 
Något händer alltid. 
Jag skulle kunna sitta stilla på en plats och något skulle alltid hända, jag skulle aldrig vara uttråkad haha.

Jag besökte även en kyrka som var fin :) i centrala stan. Dock var den ej öppen men det skedde massor av intressanta saker utanför :) 

Jag köpte lite fler filmer till min samling!
Sen åt vi pizza till lunch i ASSI, väldigt god men den tog forever att göra haha, och jag var hungrig som fan. Då var jag mindre glad, men men tempot här är avslappnat :) 
Bara att anpassa sig, manana, manana lol :) 

Sen hade vi grammatik lektion och senare studerade jag grammatik :) och korrelativ grammatik :) 

Inte så kul men nyttigt! 
Sen har jag även sett en intressant film idag som heter "Amu" som handlar om 1984 riots i Delhi och förföljelserna av sikherna efter att Indira Gandhi blev mördad. 
Bra men sorglig film :/ 

Har även skypat med fina människor hemma, saknar hemma en hel del. Maten, människorna, min kultur, mitt ursprung haha. Man uppskattar inte sin kultur så mycket som när man lever utanför den.

Godnatt! :) namaskar! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar