lördag 15 mars 2014

ख़ुश

Namaste! 

Update här på gång! 

Gårdagen var trevlig som vanligt, vi hade lektioner i skolan angående vårt besök i Kiran Village och om mänskliga rättigheter samt om personer med funktionshinders rättigheter i Indien och världen. Vi hade sen grammatik drills vilket även var givande! 

Efter detta vandrade jag runt och filosoferade i stan med min musik och träffade lite folk :) väldigt skönt att diskutera och öva språket med totala främlingar, som en bara kan göra i ett land som Indien där alla pratar med alla. 

Jag blev även bjuden till en familj, träffade hans barn, hans fru och hans mor :) vi drack te och de frågade massor om Sverige. 
Jag älskar Indien på det sättet för att folk är så öppna och öppnar upp sig för vem som helst, bara sådär, bjuder hem en, men det är så det fungerar här, varje person kan vara en vän du inte än har träffat. 

Jag har även fått ett antal inbjudningar till holi på måndag, ska bli kul! Vet dock inte vilken jag ska välja? 

Jag blir dock ganska förfärad över många djurs situationer här, dock är det bra att de lever i sån harmoni och nära människorna men många problem via sopor och föroreningar och misshandel av djuren förekommer också självfallet. 

Jag som djurvän vill engagera mig och hjälpa på något sätt här! Ett nytt projekt ;)

Om det är något jag vill dock i mitt nästa liv så är det att födas som ko i Indien, skulle vara helt perfekt. Får göra vad jag vill, när jag vill, vila var som helst, sova var som helst och ingen får röra mig eller skada mig! 

Helt perfekt! 

Jag älskar också att det finns så mycket tillgång till färsk frukt här som granatäpple, nyttiga och billiga snacks! <3 

Idag har vi läst berättelsen om Amritsar och tågfärden och Indiens delning. Sedan följde vi med Yurika och hennes kompisar och jag fick äntligen äta sushi på en restaurang i Goduwlia! Himmelriket! Som jag har saknat sushi! 

Då det är min födelsedag imorn fick jag av min fina lärarinna Roquiya en present! Så fint av henne :) tackar så hjärtligt! 

Sedan shoppades det presenter till alla nära och kära! Fina saker :) 

Sedan såg vi bio "Bewakoofiyaan" som betyder "idiot" och som var en romantisk komedi, rolig och helt ok! Rekommenderas! 

Kvällen spenderades med familjen och nu blir det läggdags! Min födelsedag imorgon och vi ska upp tidigt för att se soluppgången på Ganges, från en båt! 

Längtar! :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar