söndag 16 mars 2014

मेरा जन्मदिन

Namaskar!!!

Här kommer en uppdatering, om en dag! Inte vilken dag som helst! Utan min födelsedag som var igår! Den var helt underbar, jag blev överraskad och firad av mina gamla och nya vänner här och av familjen som vi bor med också!
Det var super fint! Så lycklig :)

Det hela började med att vi gick upp jätte tidigt för att se soluppgången från en båt på Ganges och där blev jag överraskad med vin och ett jätte fint födelsedagskort! Helt underbart! Inte många som har druckit vin och blivit firade på Ganges en lördagmorgon i ottan? hahaha! Helt superbt!

Det var så vackert med! Soluppgången och vi åkte till en strand!

Sedan gick vi längs alla ghaterna och såg på livet som sakta vaknade till, tvätttanterna som kämpade med sin tvätt, båtgubbarna som vaknade till liv, sadhus som suttit i flera timmar redan och mediterat!

Vi slutade upp på Brown bread bakery där vi satt i timmar och diskuterade och vilade för vi var rätt trötta av att gå upp så tidigt. Det är ett väldigt nice café med en bra utsikt över stan! Efter gick vi och tog en kulfi (typ indisk glass) som har spännande smak haha, sedan shoppade jag och Beatrice! Jag köpte presenter till nära och kära (snart klar med min enorma lista) hahaha. Och även födelsedagspresenter till mig själv som kurtas! :)

Sedan vilade vi hemma bara och umgicks, på kvällen överraskade de mig med en fin tårta och alla sjöng, jag blev helt rörd! Har inte blivit såhär firad sedan jag fyllde 20! Men alla högtider, stora som små firas stort i Indien! Jag fick presenter med! Så tacksam för denna dag, den var verkligen supernice! 

Vet inte hur jag ska tacka alla! 
Dagen idag har jag mest studerat, vi har mycket att göra nu. Vi ska skriva om besöket i Kiran Village och hur situationen för personer med funktionshinder ser ut i dagens Indien, vi har grammatikläxa att skriva och även en presentation om holi festivalen som är imorgon! Intressant men mycket att göra, vi ska även läsa klart texten om "Amritsar aa gaya hai" om delningen av Indien och Pakistan! Ska försöka bli klar med allt idag och fira holi imorgon! Obehindrat ;)

Jag har fått tre olika inbjudningar, frågan är vilken som en ska gå på? 
#dagensdilemma

Namaskar! 










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar