torsdag 24 april 2014

Darjeeling dag 1

Namaste!

Här kommer ett blogginlägg om vår resa till Darjeeling som ligger i nordöstra Indien, vid bergen! Då jag inte har haft tillgång till internet då det är väldigt långt borta och uppe i bergen så uppdaterar jag nu! 
Vi åkte dit i torsdags den 17:e med nattåget men det var väldigt försenat som tåg i regel är i Indien, men inte med en eller två timmar utan hela 7 timmar. Men det är helt normalt, då får man helt enkelt ut mer av resan haha.
Man får se mer, prata med folk, äta goda snacks och läsa en bra bok, allt detta hinner man vid en försening. 

När tåget väl kom då vi åkte från Mughal Sarai som är en liten stad nära Varanasi så sov jag hela natten. Vi kom inte fram till Jaipalguri förrän klockan 15 typ som är stationen närmast bergen dit tåget kan åka. Sedan var vi tvungna att åka bil därifrån vilket tog tre timmar, uppför enormt vackra bergsvägar och små Shangrila liknande samhällen, men vägen var väldigt krokig så jag mådde rätt illa efter ett tag tyvärr.

Sedan kom vi fram till det kyliga mörka Darjeeling då det var natt, det är lika kallt där nu som det var när det var vinter här i Varanasi så det var skönt men var lite oförberedd på kylan då jag var ganska tunnklädd haha, så det blev att köpa en poncho.
Vi var väldigt trötta efter tågresan med avbrott av folkmassor, dansande hijras, tiggare, allmänt hustle and bustle så vi käkade lite tibetansk middag, med massa kött! Supergott! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar