onsdag 9 april 2014

युरीका को जन्मदिन, राजनीति

Update!

Hejsan alla, här kommer en update!
Jag har åkt på bihåleinflammation, typiskt nog. Har så fruktansvärt ont i skallen och känner mig helt slut hela tiden, att det är 45 grader varmt ute gör inte saken bättre heller!
Men men, jag kämpar på och går till skolan ändå!
Är för plikttrogen tror jag, sedan handlar det mycket om inställning med, en får visa lite jävlaranamma ibland med haha.


I måndags hade vi en lektion om hindi i massmedia och om Indiens utrikespolitiska relationer och hur politiken förs gentemot grannländerna, jag menar Sydasien är mycket mer än Indien, det finns andra länder här med, såsom Nepal, Pakistan, Sri Lanka, Maldiverna, Bhutan, Afghanistan och Bangladesh. Det är inte "bara" Indien här liksom. 

Sedan hade vi en överraskningsfest och firande av vår japanska vän Yurika som fyllde 23 år! Väldigt kul, god mat, trevligt och massa skratt! :)
Superkul med kulturella mixar också, vi pratar massor av olika språk och jag lär mig även lite mer japanska här, av den lilla japanska jag tidigare har studerat, älskar kulturella utbyten!

Igår tisdag hade vi lektioner om terminologi om politik, internationella relationer och Indiens politiska synpunkter på sina grannländer, sedan vilade jag mest för jag är som sagt sjuk igen och det är så varmt ute så du orkar nästan inte vara ute på dagarna. 

Idag har vi gjort intervjuer med olika personer på Banaras Hindu University gällande utrikespolitik och Indiens relationer med grannländerna, mycket intressanta synpunkter och ur ett socia lingvistiskt perspektiv var det mycket intressant, olika målgrupper, religioner, kön etc, vad de anser om grannarna och Indien i världen!

Senare nu blir det ännu en föreläsning om Hindi i massmedia och inom internationella kontexter samt kontakter med grannländerna!

Ser fram emot det!
Namaskar 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar