fredag 4 april 2014

हैदराबाद

Namaste!

Idag har varit en helt vanligt skoldag, vi har haft drills och grammatik lektion och sen hade vi text läsning! Lärde mig mycket :) 

Sedan käkade vi på Kashi Cuisine, en fin restaurang nära där vi bor, kinesisk mat som var galet stark! Verkligen stark men super god! Hehe 

Sedan såg vi bio, en västerländsk bio faktiskt! Chockerande nog, men me hindi dubbning såklart, men det var super nice! Jag har saknar västerländsk film då jag är västerlänning haha, ganska logiskt? 

Jag har tröttnat lite på indiska filmer då jag älskar variation och tröttnar på allt som blir för mycket :) vi såg i alla fall Captain America 2. Rekommenderas! 

Efter det käkade vi middag här hemma och vi har bokat en weekend till södra Indien i staden Hyderabad som är känt för sin arkitektur och för att vara en vacker och gästvänlig stad! 
Ser fram emot det! 

Men imorgon blir det först resa över dagen till Rajdari och Devdari som är ett nationalparks område! Ser fram emot lite natur, frisk luft och vattenfall! 

Godnatt :) ska upp tidigt! 
Namaskar 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar