torsdag 3 april 2014

बुरक़ा

Namaste! 

Idag har vi haft konversations lektioner och talat om sekularism, religioner och etnicitet etc. Väldigt intressant med olika perspektiv! :) 

Sedan skulle vi ha en till lektion men vår lärarinna hade ramlat och gjort sig illa stackaren så vi fick ställa in den så klart! Hoppas hon blir bättre! :) 

Så vi gick på stan istället, till de islamiska områdena! Väldigt fint ställe, och det kommer inte så mycket utlänningar dit så alla är så öppna, nyfikna och trevliga :) och de blir så glada att en är intresserad av islam och kan islamiska termer och kan hindi såklart! :) 

Väldigt fina butiker, kläder och färger överallt. 
Jag köpte ett par fina skor, och även en burka. Ja haha en burka. Dels för att jag vill kunna säga att jag äger en burka, dels också för experiment då jag älskar att utmana könsroller och strukturer i samhället. 

Jag ska pröva att bära den antingen i Indien eller Sverige eller båda för att se folks reaktioner och hur de behandlar mig, som islamofober ofta poängterar, att islam endast är ett förtryck och ett klädesplagg. Vilket det självfallet inte är. Islam är så mycket mer än burka och regler. 

Precis som vilken religion som helst, jag köpte även några topis och ett radband! 

Sedan åt vi middag här hemma och det kom även gäster! Mycket trevligt :) 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar