tisdag 1 april 2014

धर्म

Namaskar.

Idag har vi haft utflykter till "Theosophical society" som är en Inter religiös organisation här i Indien och sett deras verksamhet etc! Jag ska senare göra ett arbete om detta och presentera! Väldigt intressant! 

Sedan var vi en Gurudwara, ett sikh tempel där vi blev guidade och fick även äta lunch! Så intressant! 

Sedan var vi ett jain tempel nära där vi bor. Jainismen handlar om icke våld likt buddismen och individens ansvar för sitt omkringliggande universum. 

Veckans tema är minoritets religioner och minoriteter i Indien och framförallt i Varanasi!

Väldigt intressant var det i alla fall. Senare var jag iväg till St Mary's Cathedral i Cantonment för att tända ljus och rökelser för att be för min kära morfar som gått bort. Rörande men det kändes bra. Jag mår bättre nu, och jag vet att han är i himlen. 

Sedan käkade jag och Fahima middag på ett lyxigt hotell för att pigga upp mig lite, väldigt nice mat! Kände mig lite som en jet setter haha, fattig i Sverige och här är en rik som ett troll. Vilket liv va? 

Nu blir det godnatt. 

Namaskar 































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar