lördag 12 april 2014

ज़ुकाम

Hej!

Förlåt för ett långt uppehåll från bloggen! 
Men jag har haft bihåleinflammation hela denna veckan sedan måndag så jag har varit väldigt trött och hostig och krasslig och på grund av detta har inte jag kunnat göra så mycket heller utan har mest kämpat mig till skolan och hem i den enorma hettan!
Det är typ 45 grader ute nu, det går knappt att vara ute på dagarna och man blir så trött så man orkar knappt göra något heller :)

Men temat har som sagt varit internationella relationer med Indien och dess grannländer som har varit väldigt intressant, vi har intervjuat folk om deras åsikter om grannländerna och gjort sociolingvistiska studier :)
Vi fick även besök av en professor från Banaras Hindu University som är Kina-Indien expert och vi hade diskussioner om Tibet och relationerna mellan Kina och Indien! Väldigt intressant :)

Sedan träffade jag helt random på min vän Linda från Sverige som är på resa här i Indien tydligen och hade stannat till i Varanasi. Jag har inte träffat på henne på över 2 år i Sverige och så träffas vi här! Jätte kul och trevligt var det och vi pratade om hennes resa och jag visade henne runt staden lite, eftersom nu är jag också en Banarasi-log, alltså en invånare av Varanasi och jag känner till större delen av staden! :)

Den kommer alltid ha en plats i mitt hjärta :)

Jag har även börjat skicka hem presenter och kläder och böcker och bara den första hemskickningen är gjord. Vi kämpade oss genom stan till postkontoret för jag fick hjälp av mina kära vänner att bära, en himla cirkus blev det men det gick att skicka hem! 
Måste nog dock skicka hem två gånger till, men det är värt! :) 

Annars glider livet på här i Varanasi åt en god japansk lunch idag och lyxade till det idag med efterrätt för jag är lite sjukis :)
Snart har vi bara två veckor kvar här i Varanasi, jag kommer sakna den här staden när jag åker. Det vet jag.

Namaste 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar