tisdag 1 april 2014

बात चीत धर्म के बारे में


Hejsan!
Namaskar! 

Idag mår jag bättre sedan min morfars bortgång, det tar tid och är svårt men sorg kommer en alltid över. Jag bearbetar det sakta men säkert! 

Men jobbigt kommer det vara en tid framöver. Idag har vi diskuterat religioner i skolan, främst minoritets religioner i Indien såsom Sikhism, kristna inriktningar och Jainism :) väldigt intressant med olika perspektiv och ta del av ännu mer av den regnbågsfärgade kakan som är Indien. 

Sedan hade vi drills och fick öva på berättelser att, höra och återberätta samt diktering! Detta var en utmaning men det var givande och kul :) 

Det har dröjt ett tag mellan mina inlägg men detta är för att jag har varit så nere och ledsen sedan min morfars bortgång. Då får en prioritera saker. 

Sedan var vi en väldigt bra restaurang idag som var rätt billig för att vara bra mat och service! Den heter "Kashi Cuisine", rekommenderas hjärtligt! 

Imorgon ska vi på utflykt till Bharat Mata
Mandir, det ser jag fram emot! Mer diskussioner om kultur och religion! :) 

Namaste! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar